Miljøkravene bliver hårdere i nyere tid ved Dansk motorsport
Der er ingen tvivl om at miljøkravene bliver hårdere og vildere i nyere tid hos Dansk motorsport, og det er svært at overholde.
Når man kigger på nogle af sportsgrene hos Dansk motorsport, så får de nogle hårde år, i takt med at miljøkravene bliver hårdere og hårdere. Der er ingen tvivl om at man skal passe på miljøet, og mange har også sat en langsommelig proces i gang, med et grønt miljø, men når der ikke er nogen egentlig plan med dette, så er det altså svært at gennemføre noget konkret i foreningerne.
Nogle er hårdere ramt, end andre
Hvis man kigger på nogle af de mange sportsgrene i Dansk motorsport, så er nogle hårdere ramt end andre, og her kan man også se nedgang af medlemmer. Om det har noget med miljøet at gøre, det er svært at spå om, men det bliver bestemt også dyrere at køre Dansk motorsport, i forhold til mange andre lande. Kigger man i retning af speedway, så havde de et stor medlemsantal for 20 til 30år siden, hvor de her i nyere tid har omkring 300 aktive DMU licenser, og det er altså et kæmpe fald, hvor hvis man følger med i de Danske motocross nyheder, så har de en kæmpe fremgang, hvor der omkring starten af marts måned 2023, var lidt omkring 4.000 aktive MX DMU licenser, og så kommer DMCU og Luks, bagefter. Motocross i Danmark er blevet stort, men de har også miljøet mod sig, specielt fordi de larmer, og kan genere mange naboer, der er blevet langt bedre til at indgive klager, men det er jo mod baner, der har eksisteret i mange år.
Kan el bliver fremtiden
Der er ikke nogen tvivl om, at rigtigt mange gerne ser at el motocross og el knallerter er fremtiden, men de har langt fra den opbakning, de nok burde have her i nyere tid. El knallerter kan forsvares, for de kører stort set over det hele, også i byerne, men en Talaria Sting dirtbike kan faktisk køre op til hele 120kmt, men den kræver naturligvis også en indregistrering og nummerplader. Kigger man væk fra knallerterne og mod en el crosser, så er problemet langt større, for selvom de er rigtigt gode for miljøet, så kan de hurtigt blive en bekostelig affære i reservedele, i og med der ikke er så stort et marked for dem endnu, og priserne er dermed fortsat høje. Ikke nok med det, så siger de jo ikke rigtigt noget, udover en hvæsende lyd, og det er jo langt fra det, man forbinder motocross med, så det bliver en noget afstumpet oplevelse.
Kan man læse mere om sporten
Crossbladet.dk er et nyt Dansk nyhedsmedie der har braget ind på scenen i 2023, og er meget nytænkende, og har vinklet fra klubberne, samt foreningerne, hvor meningerne kan findes. Dette medie, med motocross nyheder kommer i dybden, og snakker med alle omkring klubberne og foreningerne, såsom kørerne og forældrene til dem, unge som gamle. De laver ikke små korte artikler, men veludførte, og længere artikler, med indhold der er skabt fra hjertet, og her har alle plads til en mening.
Danskerne er vilde med dette, for det er nyt i Danske motorsport, og så kommer de ud til folket på banerne, og snakker med dem, i stedet for at sidde derhjemme, og skrive artiklerne. Det betyder utroligt meget for alle sportsudøvere, at de bliver set og hørt, for de har jo også nogle sponsorer, der gør det muligt for dem, at de kan dyrke den sportsgren, som de holder allermest af.
Dette MX og Quad Nyhedsmedie kommer helt ud i krogene, også hos de klubber, der normalt kun får besøg af den lokale nyhedssprøjte, der helst kommer forbi, hvis der er sket en alvorlig ulykke, eller hvis klubben fylder rundt. Når dette sker, så er det jo kun lokalbefolkningen der læser om dette, og efter et par dage, så er det som regel også glemt igen.