Branchenyt

Hjælpelinjen stopspillet, får flest henvendelser fra unge mænd

Artikel foto: Spillemyndigheden

Spillemyndigheden lancerede i 2019, hjælpelinjen StopSpillet og her havde 1.000 personer gjort brug af dette i august måned 2020., cirka 1,5år efter dette åbnede. Nu er tallene igen blevet gjort op, og her viser det, at at de totalt frem til december måned 2020, i alt har modtaget 1.185 opkald fra enten spillere selv, der mener de har et spilleproblem, eller pårørende der er bekymrede, skriver spillemyndigheden i deres seneste nyhedsbrev, der udkom lige inden påsken 2020. Læs artiklen her

Artikel foto: Screenshot, Spillemyndigheden.dk (PDF)

Tendensen viser at de fleste opkald er fra unge mænd, hvor spillemyndighedens StopSpillet, i perioden fra januar 2019 til december 2020 modtog StopSpillet 1.185 opkald. Heraf kom 57% fra spillere, der enten har erkendt, at de har et spilproblem, eller tror, at de har det. Opkald fra pårørende udgjorde 39%, og fagpersoner stod for de resterende 4%. Da 1stpoker.dk skrev om dette i september måned 2020, så var de 58% af dem fra spillere, mens 38% er pårørende der har ringet for at få hjælp, mens de sidste 4% er fra fagpersoner. Så det er ikke den helt store ændring, og virker ikke alarmerende.

Spillemyndigheden skriver videre, at opkaldene til Stopspillet i gennemsnit tager 25 minutter (hvor der ikke er nogen tidsbegrænsning, for samtalen, tager den tid, det tager), og det er uanset om det er spilleren selv, eller en pårørende. Næsten halvdelen af opkaldene (47%) bliver foretaget mandag eller tirsdag, og her viser det sig af 67% af alle henvendelserne er om online spil, mens 33% er landbaseret.

Læs hele artiklen i deres spillemyndighedens seneste nyhedsbrev Her (PDF).


 

Back to top button
1stpoker.dk