Reklame | Spil med omtanke | 18+ | Tilmeld vinderholdet til Hold DM 2024 - Læs mere her

Interviews

Kasper Kvistgaard interview – Del 1.

kvist-thump

1stpoker ville gerne høre lidt mere om den unge mand Kasper Kvistgaard som er Poker Manager på Casino Munkebjerg. Hvis du er til en poker turnering dernede kan du ikke undgå at rende på ham. Vi bringer dette interview i to dele og du kan læse del 2 på tirsdag d. 19/11-2013.

Herunder kan du læse hvad han svarer til vores spørgsmål om hvad han laver på Casino Munkebjerg og i del 2 kan du læse mere om selve turneringerne og hvad han laver i sin fritid m.m!

Du er Pokermanager på Casino Munkebjerg. Kan du fortælle lidt om hvad du laver?

Kasper Kvistgaard:

Puha….jamen, hvad laver jeg ikke? ??
Når vi har fastlagt de enkelte datoer for vores turneringer, så kan jeg begynde med planlægningen. Det første der skal gøres er, at vurdere tidspunktet for turneringen. Det gør en kæmpe forskel, rent deltagermæssigt, om turneringen ligger i en ferie, midt i måneden eller i starten hvor folk lige har fået løn.

Så skal der laves sideevents. Disse turneringer er ikke bare valgt “Random” Der skal tages hensyn til antallet af dealere, Buy-In, tidspunkter, deltagerantal, format og variation. FX er Bounty-turneringen altid populær hos vores spillere og grundet det, ville det at lægge den om lørdagen medføre et kæmpe problem rent logistisk. Lørdagen er den travleste dag med flest spillere og flest cash-game borde i gang. Skal man derudover tillægge en fyldt side-event med venteliste; jamen, så opstår der et problem rent mandskabsmæssigt. Idet, at vi skal hyre udenlandske dealere, jamen så stiger de samlede omkostninger dermed også betragteligt. Derved kan da ekstra borde der kræves til sådan en turnering have store konsekvenser på udførelsen af resten af turneringen og muligheden for cashgames. Det er jo ikke kun poker, der står på programmet de dage, da vi også har et casino, der skal bemandes, så der skal frigives dealere til dette formål løbende for, at vi også kan følge med ved bordene i casinoet, og hygge ved de mange spillemaskiner. Det er sådanne ting der også skal tages hensyn til ved planlægningen.

Dagen inden turneringsstart, så skal de sidste ting på plads. Der skal stilles borde op og der skal gøres strukturer klar. Pc´er, monitors, projektorer og andet skal være funktionsdygtige og klar til brug. Der skal laves startstacke, der skal findes hjælpemidler frem og alt skal klargøres. Ligeledes skal alt koordineres med hotellet, så de ved præcis hvor mange de skal have på arbejde, samt ting som spisepausen skal planlægges på minuttet.

På selve turneringsdagen, skal receptionen og kassen informeres vedr. betalinger til både hovedturneringen, samt sideevents.

Ca. 30 min før turneringsstart ankommer dealerne og da vi har omkring 17-20 dealere til start, skal de alle lige informeres om relevante ting. Turneringen sættes i gang og så begynder det for alvor at tage fat. Dealerne skal fordeles, de skal roteres og have pauser, der skal gøres klar til side-event, der skal tjekkes op på deltagerantal, der er folk på venteliste der skal seates, der skal lukkes borde og flyttes folk, der er informationer, der skal ud til spillere, folk begynder at melde sig til cashgames, der er pauser der skal gøres klar til, der skal annonceres levelskift, kommende pauser og slutningen på pauser, der skal raises chips, der skal laves stacke til sideevent, der skal fyldes jetoner på til cashgame, der skal sendes dealere på gulvet i casinoet, der skal laves præmier til sideevents, der skal snakkes med bloggere (Det nok mest tidskrævende af alt….. ?? ) og så skal turneringen jo selvfølgelig administreres!

Når det sidste level er færdigspillet, ja, så skal alle poser/spillere tælles op, noteres i systemet, chipcounts sendes til div. nyhedsinstanser og generelle tal skal gennemgås med både kontor, reception og kasse. Derefter skal der lukkes ned, ryddes op og klargjort til næste dag. Dette sker 4 dage i træk og så kommer finaledagen, der bestemt ikke er mindre omfangsrigt; så der er altså mere at se til, end mange måske tror. Derfor er jeg også utrolig glad for, at jeg har fået frie hænder til, at køre turneringerne samt at jeg har gode kollegaer til at hjælpe mig igennem ugen. Så jeg vil gerne indrømme, at lige de 5 dage med turneringer og en 70 timers arbejdsuge, ligger mit stressniveau ca 8000% over hvad jeg normalt vil vurdere mig til.

Jeg skal dog lige sige, at jeg bestemt ikke klager! Det er en fantastisk følelse du har/får, når man formår, at få 700 spillere spillet ned til 1 vinder og kan se tilbage på en fantastisk pokeruge. Det er trods alt følelsen af dette, der driver én videre og det kan jeg kun takke både kollegaer og gæster for.

Planlægningen til vores juleturnering er allerede godt i gang og derefter kommer WPT`en! Den vil jeg slet ikke nævne her, da det er en helt anden liga vi snakker; især med de planer vi har for den……….

Back to top button
1stpoker.dk